۱۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۷:۴۶

تحولات لیبی/

آزادسازی میلیونها دلار از اموال بلوکه شده/ بازگشایی سفارت کره جنوبی

آزادسازی میلیونها دلار از اموال بلوکه شده/ بازگشایی سفارت کره جنوبی

آغاز فعالیت مجدد سفارت کره جنوبی در طرابلس پس از گذشت بیش از سه ماه تعطیلی و آزادسازی 280 میلیون دلار از اموال بلوکه شده لیبی از جمله تحولات مهم این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد سفارت این کشور در لیبی امروز پنجشنبه فعالیت خود را پس از گذشت بیش از سه ماه آغاز کرد و زمانی که آرامش در لیبی برقرار شود، ممنوعیت سفر به این کشور لغو خواهد شد.

سفارت کره جنوبی در طرابلس 29 مه به دلیل خشونتها و درگیریهای اخیر در این کشور بسته شد و کارمندان سفارت به طور موقت به کشور همسایه یعنی تونس منتقل شدند.

کارمندان سفارت درحالی به طرابلس بازگشته اند که کره جنوبی شورای انتقالی لیبی را به عنوان نماینده مردم به رسمیت شناخته و آن را یک دولت قانونی دانسته است.

خبر دیگر اینکه دولت انگلیس روز گذشته با اشاره به آزادسازی دومین مرحله اموال بلوکه شده لیبی اعلام کرد مبلغ یک میلیارد دینار معادل 280 میلیون دلار به مردم لیبی بازگردانده شد.

"دومینیک اسکویث" نماینده ویژه انگلیس در لیبی گفت : این اموال بلوکه شده به عنوان دستمزد به کارمندان بخشهای دولتی لیبی از جمله پزشکان، پرستاران، معلمان و افسران پلیس پرداخت می شود.

در پی تحریم معمر قذافی، حدود 1.86 میلیارد دینار از اموال لیبی در بریتانیا بلوکه شد و دولت انگلیس درصدد آزادسازی یک میلیارد پوند معادل 1.6 میلیارد دلار از اسکناسهای لیبی به بانک مرکزی این کشور است.

آزادسازی اموال بلوکه شده در حالی است که در نشست یک روزه "گروه تماس" موسوم به کنفرانس "دوستان لیبی" در روز دهم شهریور ماه در پاریس، رهبران چند کشور جهان، نمایندگان هشت سازمان بین المللی و مقامات ارشد شورای انتقالی لیبی از جمله "مصطفی عبدالجلیل" و "محمود جبریل" خواستار آزادی 15 میلیارد دلار اموال بلوکه شده لیبی با هدف کمک به مردم این کشور شدند و برنامه های شورای انتقالی را برای تدوین قانون اساسی جدید، برگزاری انتخابات و ممانعت از تبدیل این کشور به عراقی دیگر بررسی کردند. 

کد خبر 1402674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha